چراغ سبز شورای امنیت به صدام| صدور بیانیه‌ای خالی پس از یک هفته!

3:01 - 10 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۱۰۳۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون امور تخصصی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاءالانبیاء (ص) گفت: زمانی که صدام به ایران حمله کرد، شورای امنیت سازمان ملل تا یک هفته تشکیل جلسه نداد و فرصت داد که بتواند پیشروی کند و به اهدافش برسد.
سردار یعقوب زاهدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقتدار دفاعی کشورمان، گفت: استکبار‌ جهانی به سرکردگی آمریکا از پیروزی‌ انقلاب اسلامی ضربه ‌اساسی خورد، علاوه بر اینکه متحد و ژاندارم خود در منطقه را از دست داد، حیثیت ابر قدرتی‌اش هم زیر سؤال رفت.

وی افزود: برای برگرداندن این وضعیت ترفند‌های مختلفی و سیاسی به کار برد؛ اینکه لیبرال‌ها را حاکم کند و جناحی که بتواند با آن‌ها سازش داشته باشد، که موفق نشد. سپس دست به کودتا و این‌طور کار‌ها زد که بازهم موفق نشد و در نهایت به این جمع بندی رسید که باید یک ضربه‌نظامی به ایران زده شود.

معاون امور تخصصی قرارگاه‌ مرکزی‌ خاتم‌ الانبیاء(ص) افزود: صدام که فردی‌جاه طلب و در رؤیای رهبری جهان عرب بود، این هم وقتی که به خیال خود، پشت ایران را خالی دید، احساس کرد که یک فرصت طلایی بدست آورده است تا به ایران حمله کند و‌ به اهداف خودش برسد.

زاهدی تأکید کرد: استکبار‌جهانی و صدام با اینکه مسیر جداگانه‌ای داشتند، در این نقطه به هم رسیدند و این مأموریت را صدام پیدا کرد و آمریکا قول حمایت همه جانبه را داد، علی‌الخصوص در بحث شورای امنیت.

شورای‌امنیت زمان حمله صدام به ایران، یک‌هفته تشکیل جلسه نداد
معاون امور تخصصی قرارگاه‌ مرکزی‌ خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار کرد: زمانی که صدام به ایران حمله کرد، شورای‌ امنیت سازمان ملل تا یک هفته تشکیل جلسه نداد و فرصت داد که بتواند پیشروی کند  و به اهدافش برسد. بعد از اینکه تشکیل جلسه داد یک بیانیه خالی از هرگونه بحث اجرایی صادر و آتش‌بس را توصیه کرد.

آتش‌بس، تثبیت دشمن در خاک ما
وی تصریح با بیان اینکه [در چنین وضعی]آتش‌بس یعنی تثبیت دشمن در خاک ما، اظهار داشت: یاری خداوند، رزمندگان، نیروهای‌نظامی‌مان و مردمی که در نقاط مرزی به مقاومت در شهرهای مختلف پرداختند، رهبری حضرت‌ امام(ره) که مردم را دعوت به مقاومت کردند، باعث شد، دشمن در اهدافش ناکام ماند.

صدام در همان هفته اول جنگ شکست خورد
معاون امور تخصصی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) تصریح کرد: صدام در همان هفته اول جنگ شکست خورد، چون قصد تصرف خوزستان را داشت؛ اینکه بخشی از خاک ما را اشغال کرد و آن را نگه داشت از حماقت صدام بود، چون از نظر نظامی یا باید به اهداف کاملش می‌رسید، یا از مواضع قبلی خود عقب نشینی می‌کرد.

وی ادامه داد: ولی از روی خودخواهی این کار را انجام داد و ضربه سختی خورد و ارتش‌اش منهدم شد و در نهایت رزمندگان ما موفق شدند تمامیت ارضی ما را حفظ کنند و دشمن را بیرون کنند.

زاهدی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه پشتوانه‌ سیاسی ابر قدرت‌ها را در شورای‌ امنیت، پشتوانه‌مالی مرتجعین‌ عرب در منطقه داشت و تسلیحاتی که بلوک شرق و‌غرب از اروپا و کشور‌های مختلف به سویش سرازیر بود، اراده ملت مسلمان و غیور ایران و رهبری حضرت امام(ره) پیروز شد و دشمن را ناکام گذاشت.

تا قرن‌ها، هفته دفاع‌مقدس باید گرامی داشته شود
معاون امور تخصصی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) اظهار کرد: هفته دفاع مقدس برای ما یادآور این حماسه آفرینی‌هاست، مردم باید تا قرن‌ها این‌ هفته را که پیروزی نصیب ما شده و تثیبت انقلاب‌ اسلامی و حفظ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی صورت گرفته است، گرامی می‌‌داریم، به شهدای دفاع مقدس، ایثارگران و آزادگان ادای احترام می‌کنیم و خانواده‌های‌شان و تمام کسایی را که در این راه ایستادگی کردند و این موفقیت مال آنهاست، گرامی می‌داریم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *